De vier bekendste vriendinnen zijn terug! Ze hebben hun Manolo Blahniks weer ondergebonden en paraderen als vanouds, maar in 300 nieuwe outfits, over dé Sex and the City-catwalk: New York.

De film begint vier jaar na het einde van de serie. Carrie (Sarah Jessica Parker) schrijft geen columns meer, maar is succesvol schrijfster van boeken. En natuurlijk nog altijd dik bevriend met Samantha (Kim Cattrall), Miranda (Cynthia Nixon) en Charlotte (Kristin Davis).

De dames hebben zowel privé-leven als carrière op de rails en houden nog altijd stevig vast aan hun geliefde accessoires: Handtassen en mannen.

Park Avenue

Hoewel de handtassen dagelijks wisselen, is er qua mannen weinig veranderd. Terwijl Carrie met haar 'ooit zo foute man' mr. Big (Chris Noth) op zoek is naar 'real estate heaven', woont Miranda nog met haar Steve (David Eigenberg) in Brooklyn en Charlotte nog met haar Harry (Evan Handler) aan Park Avenue.

Alleen Samantha heeft New York verlaten. Ze volgde haar goddelijke Smith (Jason Lewis) naar het strand van Malibu. Het hele team is weer compleet, en actrice Jennifer Hudson is extra opgetrommeld. Zij kruipt in de rol van Louise, de persoonlijke assistente van Carrie.

Bloedhonden

De modieus zeer verantwoorde 40-nog-wat dames leiden ogenschijnlijk een perfect leventje, maar met het voortduren van de film verschijnen algauw de eerste barstjes. Maar (en was dat ook niet het succes van de serie?) gelukkig zijn daar altijd drie bloedhonden van vriendinnen die elkaar met hand en tand zullen verdedigen.

Wat voor de serie gold, geldt misschien nog wel meer voor de film: het is hartverwarmend om even deel van te mogen zijn van die innige vriendschap. Natuurlijk willen we niets vertellen over het plot, maar feitelijk heb je met zo’n groep meiden hoe dan ook een happy end.

Love & Labels

Als er al zoveel over een film gezegd wordt voordat hij überhaupt gemaakt is, en fans vier jaar de tijd krijgen om hun verwachtingen hoog te spannen, kan een film dan ooit nog voldoen? Om maar even binnen het SATC-vocabulair te blijven: abso'fucking'lutely.

De kunst is om geen afbreuk te doen aan de serie, maar hem te ontstijgen en dat is gelukt. De Fab Four zijn volwassener, krijgen met andere problemen te maken dan 'Bad Sex in the City' en hoeven niet meer zo nodig de zaterdagavond door te brengen in de nieuwste hippe tent.

Aan de andere kant is de oude succesformule van Love & Labels ook niet vergeten. Het resultaat is een energieke romantische komedie, mede dankzij de uptempo popsongs die als een rode draad door de rolprent lopen.

Lief

Als iets de film goed maakt in plaats van fantastisch dan is het dat het plot nooit echt verrast. Ook het optreden Jennifer Hudson doet fronzen. Ze is te lief, te perfect en haar rol mist een duidelijke functie. Daarmee voelt haar verschijning wat overbodig aan. Ook bewandelt de film zo nu en dan de grens van wat nog leuk is, en wat ronduit plat.

144 Minuten

Ondanks deze kanttekeningen staat buiten kijf dat je 144(!) geslaagde minuten te wachten staan. Gevuld met scherpe humor, downtown New York (en een beetje Mexico), Cosmopolitans én beslist voldoende inspiratie voor een heel modejaar.