Dance Valley wil zijn focus in de toekomst veranderen. Het festival wil terug naar zijn roots: de straat. In combinatie met het internet moet zo een directe connectie met de bezoekers worden gelegd.

Vroeger had Dance Valley, dat dit jaar voor de twintigste keer plaatsvindt, veel acties op straat. "Dat willen we weer terughalen", vertelt festivalprogrammeur Gerben Roos aan WTF.nl.

"Met een focus op 'street' kom je ook voorbij in het dagelijks leven van de festivalgangers, bijvoorbeeld met krijt of straatkunst en acties daaromheen."

"Je wordt weer een onderdeel van de jeugd. Dan zien ze iets voorbijkomen, zowel op social media als daarbuiten", vervolgt Roos, die erkent dat sociale media een belangrijke rol vervullen. "Vroeger plakte je een poster, nu is dat niet meer voldoende."

Innovatie

"We willen ons publiek verder verjongen en digitaliseren. We hebben wel geleerd dat je jezelf constant moet vernieuwen. Innovatie is belangrijk, anders schieten andere festivals je voorbij", licht hij toe.

Dance Valley heeft negen podia met een grote verscheidenheid aan muziekstijlen. "Vroeger was alles meer in Woodstock-stijl, meer bloemetjes en bijtjes. Nu hebben we gezegd: het moet stoer en rauw. Niet alleen de grootste namen, maar ook wat wij tof vinden."

Dance Valley vindt op 2 augustus plaats in Spaarnwoude.