Albert Heijn stopt met de verkoop van het bekende merk energiedrank Monster Energy. De keten wil klanten inspireren gezonder te eten en drinken. 

Een klant van de supermarktketen deed zijn beklag op de Facebookpagina van Albert Heijn. "Waarom wordt een product, dat zo enorm goed verkoopt, uit het assortiment gehaald?". 

"Het klopt inderdaad dat de Monster Energy drink uit het assortiment wordt gehaald", schrijft Albert Heijn. Een woordvoerder van Albert Heijn bevestigt dit tegenover NU.nl. "Alle energiedrankjes van meer dan 250 milliliter worden uit het assortiment gehaald."

Albert Heijn wil klanten inspireren gezonder te eten en drinken, "Dit is een eerste stap in het reduceren van suiker in producten. We zien dat klanten dit belangrijk vinden omdat ze vragen naar minder suiker in producten." De energiedrankjes die onder de 250 milliliter zitten, zullen verkocht blijven worden.

Informatiewijzer

Begin augustus werd al bekendgemaakt dat Albert Heijn de strijd aan gaat met suiker. Vanaf eind dit jaar zullen honderd producten van het eigen merk in de schappen liggen die minder suiker bevatten. Daarbij komt er een informatiewijzer bij het frisdrankschap, waarop consumenten kunnen zien hoeveel calorieën en suikers er in een drankje zitten.