New York Pizza gaat voor de tweede helft van 2016 meerdere hamburgers verkopen in hun filialen. Het succes van de hamburger die eind 2015 op de menukaart verscheen, heeft daartoe geleid.

"De hamburger is een product waar New York Pizza nog heel veel plezier van gaat krijgen", zegt directeur Philippe Vorst tegen Out of Home Shops.

De pizzaketen denkt er ook over na om verscheidene broodjes, pasteitjes en verschillende soorten vlees te gaan verkopen en wil klanten zelf burgers laten samenstellen. 

De verkoop van de hamburger, die eind vorig jaar werd toegevoegd aan het assortiment, is succesvol. Er zijn stabiele cijfers te zien de afgelopen weken. "Die herhalingsaankopen betekenen dat er een markt is voor dit product. Elke dag gaan er per winkel tussen de vijf en tien de deur uit, goed voor een product waar we net iets meer dan een maand mee bezig zijn", aldus Vorst.

Vorst noemt de toevoeging van de burger een groot risico. "We wisten dat we ook wel een risico namen, als het niet zou lukken, gezien de hoeveelheid energie en moeite die we hebben gestoken in de voorbereiding."

Domino's

Domino's wil zich niet gaan richten op hamburgers de komende tijd. "Wij hebben rond dezelfde tijd toen New York Pizza hun burger lanceerde, de cheeseburgerpizza gelanceerd", aldus een woordvoerder van Domino's van NU.nl. "En daar blijft het even bij. We sluiten nooit uit dat we ook iets anders gaan doen, maar op dit moment staat dit niet op de planning."

Daarbuiten richt Domino's zich ook op andere producten, zoals kip.