Subway stapt af van kunstmatige ingrediënten

Broodjesketen Subway wil in Amerika vanaf 2017 alle kunstmatige smaken, kleuren en conserveringsmiddelen uit zijn producten verwijderd hebben.

Dat zegt Elizabeth Stewart, chef maatschappelijk verantwoord ondernemen bij de keten, donderdag tegen persbureau AP. Subway is volgens Stewart al jaren bezig met de verbetering van de kwaliteit van de ingrediënten die ze gebruiken.

De aankondiging volgt nadat voedselgiganten als Nestle, Taco Bell, McDonald’s en Kraft eerder al aankondigden kunstmatige stoffen te gaan weren. 

Subway zegt te gaan kijken naar het vervangen van kunstmatige verf waarmee producten een mooie kleur krijgen. Daar moeten kruiden en specerijen voor in de plaats komen.

De keten presenteert zichzelf al jaren als een gezond en beter alternatief, maar ziet naar eigen zeggen de eisen van klanten veranderen. "De verwachtingen worden hoger", zegt chef marketing Tony Pace.

"Het gebruik van verse producten is overal een vereiste geworden dus dat helpt niet meer bij het verhogen van onze omzet."

In een reactie zegt Subway Nederland ernaar uit te kijken om diezelfde verandering ook in Europa door gaat voeren. Wanneer dit zal zijn is niet bekend.

Lees meer over:
Tip de redactie