Telegraaf trekt onjuiste berichtgeving over zelfmoordpoging Rachel Hazes in

De Telegraaf komt zaterdagochtend met een rectificatie over de vermeende zelfmoordpoging van Rachel Hazes. De krant schreef vorige week meerdere malen over een mislukte poging van de weduwe van André Hazes. 

Hazes zou op 7 april een zelfmoordpoging hebben gedaan door het slikken van een overdosis medicijnen. Nu laat De Telegraaf weten dat die berichtgeving onjuist is.

Zo werd onder meer gemeld dat dochter Roxanne Hazes haar moeder op tijd vond en naar het ziekenhuis bracht en dat de zelfmoordpoging een wanhoopsdaad was van Rachel om weer in contact te komen met haar zoon André.

Naar aanleiding van de berichtgeving sommeerde advocaat Bernard Tomlow De Telegraaf om de artikelen van 12 en 15 april te rectificeren. Het management van Rachel Hazes noemde de verhalen "afschuwelijk."

Psychiatrie

Eerder werd al duidelijk dat Rachel opgenomen is op de psychiatrische afdeling van een ziekenhuis. Ze heeft volgens haar management "professionele hulp gezocht om haar geestelijk bij te staan."

Lees meer over:
Tip de redactie