Consumentenbond eist goede informatie NS

DEN HAAG - De Consumentenbond verwacht net als de Nederlandse Spoorwegen problemen bij de invoering van het nieuwe spoorboekje op zondag. De bond eist dat de NS alles in het werk stelt om de reizigers "goed, adequaat en tijdig" te informeren, als treinen niet op tijd rijden of er verstoringen zijn.

De bond kan zich voorstellen, liet ze vrijdag weten, dat een megaoperatie als het nieuwe rooster met kinderziektes gepaard gaat, maar vindt dat de NS het ongemak voor de reiziger "tot een minimum" dient te beperken. Goede informatievoorziening is een vereiste.

Uit een eigen klanttevredenheidsonderzoek van de NS zou echter blijken dat het bedrijf op dit punt nog altijd onder de maat presteert.

De Consumentenbond vraagt zich af of de NS de ambities met het nieuwe rooster zoals een betere punctualiteit kan waarmaken, en of de reiziger dus beter af is. Onderzoek onder leden over hun verwachtingen wijst dat ook uit; slechts 13 procent verwacht een (sterke) verbetering, terwijl bijna de helft (enige) verslechtering voorziet. Een kwart verwacht geen veranderingen.

Tip de redactie