BREDA - Het kledingmerk Geddes & Gillmore haalt zijn campagne 'Find your G-spot' van Radio 538. Dat gebeurt na stevige protesten van enkele tientallen mensen en bedreigingen bij het hoofdkantoor in Breda, vertelde directeur Marco van Maaren vrijdag.

Verscheidene ouders hadden grote moeite met de tekst G-spot omdat die impliciet verwijst naar het mysterieuze plekje in de vrouwelijke schaamstreek. De campagne is opgezet in verband met de opening van verscheidene winkels van het merk. Er zijn al winkels open in Den Haag, Breda en Den Bosch. De komende maanden gaan zaken open in Arnhem, Zwolle, Eindhoven, Maastricht en Dordrecht. Om die reden leek Van Maaren een variatie op de tekst 'vind je Geddes & Gillmore-spot' wel aardig.

Kinderen

Volgens Van Maaren lieten de ouders weten dat de campagne hun kinderen zou aanzetten tot sex. Zij vinden dat jongeren dat zelf moeten leren ontdekken binnen het huwelijk of in een relatie. De tekst zou aanstootgevend zijn en aanzetten tot intimiteit. "Wij begrijpen deze reactie", zegt Van Maaren. Daarom zegt hij ook te stoppen met het radiospotje.

De ouders die bij het hoofdkantoor voor de deur stonden waren in eerste instantie onvriendelijk en dreigden zelfs op de vuist te gaan als er geen gehoor werd gegeven aan het verzoek. "Dat hebben we weten te sussen, maar de teneur was wel van 'als je het spotje niet terugtrekt krijg je klappen"', aldus Van Maaren.