UTRECHT - De klanten van de Nederlandse Spoorwegen oordelen opnieuw positiever over deze spoorwegonderneming. Over het tweede kwartaal van 2006 gaf 70 procent van de reizigers de NS een rapportcijfer van 7 of hoger. Vorig jaar lag dat aantal over hetzelfde kwartaal nog 3 procent lager.

Dat blijkt uit de cijfers over de klanttevredenheid van NS, die vrijdag bekend werden gemaakt. De rapportcijfers worden ieder kwartaal opgesteld na onafhankelijk onderzoek, dat de consumentenorganisaties samen met overheid en NS uitvoeren.

Met de punctualiteit gaat het ook steeds beter. In het tweede kwartaal van 2006 kwam 88,2 procent van de treinen op tijd aan. Over de eerste drie maanden van 2006 gold dit nog voor 86,4 procent van de treinen.

Kwaliteit

Directeur Bert Meerstadt van NS is tevreden over de vorderingen die zijn bedrijf maakt. "Door de inspanningen van al onze medewerkers en de investeringen die wij als bedrijf doen, stijgt de kwaliteit van onze dienstverlening. Dat weerspiegelt zich -gelukkig- in de rapportcijfers die de klanten ons geven."