
Beyoncé en adidas gaan uit elkaar na tegenvallende verkopen
Beyoncé en adidas stoppen met hun samenwerking. De verkoopcijfers van Beyoncé's kledinglijn vallen tegen en er zou ook sprake zijn van creatieve meningsverschillen tussen de zangeres en het sportmerk.
De 41-jarige artieste en adidas werkten sinds 2018 samen onder de naam adidas x IVY PARK. Begin dit jaar presenteerden de zangeres en het sportmerk nog een nieuwe kledingcollectie.
Het contract tussen beide partijen zou later dit jaar aflopen, maar ze zijn nu toch al uit elkaar gegaan. Volgens Amerikaanse media is er onenigheid over de creatieve ideeën. Ook de tegenvallende verkoopcijfers in 2022 spelen een rol. Het sportmerk had volgens The Wall Street Journal verwacht dat de samenwerking vorig jaar 250 miljoen dollar (bijna 232 miljoen euro) zou opleveren. Maar de kledinglijn met Beyoncé bracht 'slechts' 40 miljoen dollar op.
Eind 2022 stopte adidas ook een succesvolle samenwerking met Ye na racistische uitlatingen van de rapper.