Zaterdag 1 oktober 2022 | Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Nieuwe klanten voor HelloFresh ondanks inflatie en beëindigde lockdowns

Bezorger van maaltijdboxen HelloFresh heeft ook in het tweede kwartaal meer klanten aan zich gebonden. Hoewel consumenten veel reisden en met een hoge inflatie te maken kregen, kon het bedrijf zijn klantenbestand uitbreiden. Toch bracht de hogere omzet geen extra winst in het laatje.
Door onze economieredactie

Wereldwijd zijn er inmiddels acht miljoen mensen die boxen bestellen bij de van oorsprong Duitse onderneming. Dat betekent een toename van 4,1 procent.

Naast een stijging van het aantal klanten, groeide ook het gemiddelde bedrag dat zij bij HelloFresh uitgaven. Zo nam het aantal bestellingen per klant toe.

Het aantal maaltijden dat de onderneming in het tweede kwartaal bezorgde, lag op bijna 270 miljoen. Dat was 6,2 procent meer dan een jaar eerder. Die maaltijden zijn ook nog eens voor een hoger bedrag verkocht.

Dat alles leidde ertoe dat HelloFresh een omzet van net geen 2 miljard euro behaalde. Dat was ruim een kwart meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Meer dan de helft daarvan kwam uit de Verenigde Staten.

De kosten stegen echter harder dan de opbrengsten. De aangepaste bedrijfswinst daalde daardoor van 157,8 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2021 naar 145,9 miljoen in het afgelopen kwartaal.


Lees meer over:

EconomieHellofresh

Aanbevolen artikelen