KLM schrapt tot eind augustus elke dag tien tot twintig extra vluchten
Het besluit is het gevolg van aanhoudende problemen op Schiphol. De luchthaven kampt met personeelstekorten, wat leidt tot grote problemen bij onder meer het inchecken van reizigers en de afhandeling van bagage.
De luchtvaartmaatschappij ziet zich daarom genoodzaakt om elke dag vluchten te schrappen. Deze tien tot twintig geschrapte vluchten komen bovenop eerdere beperkingen die KLM moest doorvoeren.
Ook maakt het bedrijf bekend dat het flink minder tickets verkoopt voor de nog niet verkochte stoelen. Het gaat dan om vluchten van KLM en KLM Cityhopper naar Europese bestemmingen deze zomer. Het bedrijf doet dit om ervoor te zorgen dat er ruimte is voor reizigers die willen omboeken, omdat hun vlucht is geannuleerd.
De klanten van wie de vlucht niet doorgaat, worden volgens KLM tijdig geïnformeerd en geboekt op een andere vlucht. In de praktijk betekent het meestal dat reizigers op dezelfde dag of een dag dicht bij de oorspronkelijke vertrekdatum op het vliegtuig kunnen stappen.
Ook neemt de luchtvaartmaatschappij voortaan minder vracht mee in de toestellen. Dit moet de druk voor grondpersoneel verlichten. KLM benadrukt dat de maatregelen tijdelijk zijn.
De vliegmaatschappij is niet de enige die vluchten moet annuleren door de problemen op de luchthaven. Eerder maakten onder meer easyJet en Transavia al bekend dat ze niet alle geplande vluchten kunnen uitvoeren.
NUjij: Uitgelichte reacties