Albert Heijn is in een prijzenconflict verwikkeld geraakt met Nestlé. Het levensmiddelenconcern (bekend van onder meer Maggi, Nescafé en KitKat-repen) wil zijn prijzen met 20 procent verhogen. De supermarktketen vindt die prijsstijging onvoldoende onderbouwd. Een vergelijkbaar conflict met Mora-producent Van Geloven lijkt afgewend, laat een woordvoerder van Albert Heijn woensdag aan NU.nl weten.

"Helaas is het gesprek met Nestlé momenteel vastgelopen", aldus de woordvoerder. "Hierdoor zijn er bepaalde Nestlé-producten momenteel niet beschikbaar."

Volgens de zegspersoon probeert Albert Heijn zo snel mogelijk tot overeenstemming te komen met Nestlé, dat ook bekend is van Smarties en de bronwaters van Perrier en S. Pellegrino.

De onderhandelingen met Van Geloven, dat de frituurproducten van onder meer Mora, Van Dobben en Kwekkeboom maakt, zijn in de "afrondende fase". "Wij gaan ervan uit hier op heel korte termijn uit te zijn en dat Van Geloven de leveringen direct hervat", besluit de woordvoerder.

Tekorten aan bitterballen en kroketten zijn er overigens (nog) niet geweest in de filialen van Albert Heijn, omdat er in de aanvoerketen nog voldoende voorraden circuleren.