Luchtvaartmaatschappij KLM biedt excuses aan voor de gang van zaken rond de vluchten vanuit Kaapstad en Johannesburg van afgelopen vrijdag. Passagiers op die vluchten vanuit het gebied waar de nieuwe coronavirusvariant is vastgesteld, hebben toen uren vastgezeten in het vliegtuig en op de luchthaven.

"Alle klanten die hier de dupe van zijn geworden, bieden wij onze excuses aan", aldus KLM, vier dagen na de gebeurtenissen. "We begrijpen heel goed dat passagiers ontevreden zijn over de gang van zaken."

KLM zegt vrijdagochtend overvallen te zijn door de plotseling aangekondigde reisrestricties. "Terwijl de vluchten al onderweg waren naar Nederland. We balen er enorm van dat klanten mede door externe omstandigheden lange tijd geen duidelijkheid kregen."

Ook zijn de klanten volgens KLM niet klantvriendelijk behandeld. De maatschappij zegt om tafel te gaan met Schiphol en de GGD om lessen te trekken uit hoe een en ander gegaan is.

Waarom Zuid-Afrika 'onredelijk' gestraft wordt na ontdekking variant
132
Waarom Zuid-Afrika 'onredelijk' gestraft wordt na ontdekking variant