KPN daagt Tiscali voor de rechter

DEN HAAG - KPN is boos op Tiscali. Het telecombedrijf eist volgende week in een kort geding voor de rechtbank in Amsterdam dat de internetaanbieder zijn reclamecampagne staakt voor internet en telefonie zonder een KPN-abonnement. Volgens KPN zijn de reclames misleidend en wordt misbruik gemaakt van zijn merknaam.

Een woordvoerster van KPN zei vrijdag dat concurrenten "steeds vaker bewust bezig zijn met het overtreden van de reclameregels". "Zij trekken daarbij vergelijkingen met de grote marktpartij, die niet blijken te kloppen."

Volgens KPN kan Tiscali onder meer de bewering dat een overstap naar de internetaanbieder 300 euro aan besparingen oplevert, niet waarmaken. "Daarnaast rept de campagne van altijd gratis bellen, terwijl dit alleen voor het bellen naar vaste nummers geldt", aldus de woordvoerster van het telecombedrijf.

Rectificatie

KPN eist ook een rectificatie van Tiscali op televisie. Een woordvoerder van Tiscali liet weten in gesprek te zijn met KPN om er alsnog uit te komen. "We zijn niet gebaat bij een procedure. We zijn bereid om te praten over een mogelijke aanpassing van de campagne", aldus een woordvoerder.

KPN sleepte eerder dit jaar met succes onder meer Casema, Pretium en Wanadoo voor de rechter.

Tip de redactie