Disney heeft het aantal abonnees van zijn streamingdienst Disney+ in het afgelopen kwartaal opnieuw sterk zien groeien. Daardoor lukte het om weer een kwartaalwinst in de boeken te zetten, meldt het entertainmentconcern donderdag. In de vergelijkbare periode vorig jaar dook Disney nog diep in de rode cijfers.

Het Amerikaanse entertainmentconcern profiteerde ook doordat het zijn parken verspreid over de wereld weer kon openen na eerdere coronasluitingen.

In april, mei en juni trok Disney+ 12,4 miljoen extra abonnees, waardoor het totaal op 116 miljoen kwam. Er werden ook weer diverse nieuwe films en series toegevoegd. Zo bracht Disney Raya and the Last Dragon naar de dienst, evenals The Mysterious Benedict Society en Star Wars: The Bad Batch.

Analisten hadden niet verwacht dat Disney zo veel nieuwe klanten aan zich zou kunnen binden. Zij rekenden in doorsnee op een totaal van ongeveer 113 miljoen. Doordat de coronalockdowns in veel landen werden opgeheven, waren mensen minder aan huis gekluisterd. Bij een rivaal als Netflix zwakt de abonneeaanwas daardoor de laatste tijd duidelijk af.