
Uitzendwerk bij Randstad weer op niveau van voor de coronacrisis
Het uitzendbureau Randstad zit qua activiteit weer op het niveau van twee jaar geleden, toen er nog geen sprake van een coronapandemie was. Ondanks de lockdowns gaat het dus langzamerhand beter met de arbeidsmarkt, blijkt uit de resultaten van het bedrijf over het eerste kwartaal van 2021.
Randstad zag zijn omzet wereldwijd met 6,4 procent stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Die kwam op zo'n 5 miljard euro uit. De nettowinst steeg in dezelfde periode met 33 procent naar 141 miljoen euro.
Het bedrijf scoorde met een groei van 9 procent vooral goed in thuisland Nederland. De Verenigde Staten en Frankrijk volgen met respectievelijk 5 en 4 procent groei.
Dat het aantal uitzendkrachten toeneemt, is meestal een goed teken voor het economisch herstel. Als bedrijven meer gaan produceren, nemen ze namelijk vaak eerst flexibel personeel aan. Een groei van de uitzendsector kan dus worden beschouwd als een eerste teken van een opleving van de arbeidsmarkt.