Schuitema-formule C1000 wint licht aan marktaandeel

AMERSFOORT - De supermarktketen C1000 heeft in het derde kwartaal licht aan marktaandeel gewonnen. Het marktaandeel van de Schuitema-formule steeg in een krimpende markt met 0,2 procent tot 14,9 procent, zo bleek woensdag uit de resultaten van het bedrijf. De detailhandelsomzet van C1000 nam met 0,3 procent toe tot 873 miljoen euro.

Supermarktorganisatie Schuitema behaalde in het derde kwartaal een omzet van 709 miljoen euro. Dat is 0,9 procent meer dan de 702 miljoen euro in het derde kwartaal van 2004. "De marktomstandigheden blijven onverminderd lastig", aldus bestuursvoorzitter Jan Brouwer. De 'supermarktmarkt' kromp volgens onderzoeksbureau AC Nielsen in het afgelopen kwartaal met 0,7 procent.

Schuitema is een dochterbedrijf van supermarktconcern Ahold, dat een belang heeft van meer dan 73 procent in het bedrijf.

Tip de redactie