Sligro heeft in 2020 als gevolg van de coronacrisis een verlies van 70 miljoen euro geleden. Veel van de coronamaatregelen raakten vorig jaar de klanten van de groothandel, zoals horecaondernemingen, bedrijfscateraars en sportverenigingen. Sligro rekent in de tweede helft van dit jaar op herstel.

Daarbij houdt het bedrijf nog wel een slag om de arm: een eventueel herstel is afhankelijk van een succesvolle vaccinatiestrategie. Wel denkt Sligro dat consumenten vaker naar restaurants, pretparken en theaters zullen gaan als er eenmaal weer wat mogelijk is.

Ook verwacht de groothandel dit jaar de besparingen van de samenwerking met Heineken terug te zien. Zo verzorgt Sligro de logistieke activiteiten van Heineken voor de horeca, waaronder de bestellingen. Vanwege de aanhoudende onzekerheid doet Sligro geen concrete uitspraken over de verwachtingen voor dit jaar.

Eerder deze maand maakte de groothandel een omzetdaling van 18,7 procent naar 1,95 miljard euro in 2020 bekend. In de laatste drie maanden van vorig jaar zag Sligro de verkoop met 30,4 procent inzakken tot 456 miljoen euro.