Non-food fabrikant Procter & Gamble verkocht afgelopen kwartaal fors meer schoonmaakmiddelen, luchtverfrissers en toiletpapier door de wereldwijde lockdown. Dat blijkt uit cijfers die woensdag zijn gepubliceerd door het Amerikaanse bedrijf, dat onder meer producten van de merken Pampers, Always, Ariel en Ambi Pur op de markt brengt.

De totale omzet van het bedrijf kwam in het laatste kwartaal van 2020 uit op 19,75 miljard dollar (16,3 miljard euro). Dat was 8 procent hoger dan dezelfde periode het jaar ervoor.

Het bedrijf zag dat vooral de producten voor thuis het goed deden, door het vele thuiswerken. Zo kochten klanten 30 procent meer hygiëneartikelen, zoals luchtverfrissers en afwasmiddel. Ook de verkoop van toiletpapier steeg met dubbele cijfers.

Daar stond tegenover dat de verkoop van middelen tegen verkoudheid en griep juist daalde, omdat volgens het bedrijf mensen minder vaak last hadden van een kuchje of griepje afgelopen kwartaal.