HelloFresh heeft in het derde kwartaal weer sterk geprofiteerd van de coronacrisis. Het aantal bestelde maaltijdboxen is ten opzichte van het derde kwartaal van 2019 met 114 procent gegroeid. Het aantal steeg van ruim 9 miljoen naar 19,5 miljoen, meldt het Duitse bedrijf dinsdag bij de publicatie van de kwartaalcijfers.

Met een groei van 120 procent is ook de omzet ruim verdubbeld. HelloFresh heeft de sterke groei naar eigen zeggen aan de coronacrisis te danken. "De trend om meer thuis te koken is tijdens de pandemie versneld en wij verwachten dat die trend zal doorzetten", zegt medeoprichter en CEO van HelloFresh Dominik Richter.

"Consumenten zullen blijven vertrouwen op online mogelijkheden om maaltijden en ingrediënten thuis te laten bezorgen. Ook blijven velen thuiswerken en zo ook meer maaltijden thuis eten", zegt hij.

HelloFresh verwacht de rest van dit jaar hard te blijven groeien door de coronacrisis. Vorige maand stelde het bedrijf de omzetverwachtingen voor de vierde keer dit jaar naar boven bij. De onderneming denkt over heel 2020 uit te komen op een omzetgroei van tussen de 95 en 105 procent, waar het bedrijf eerder nog uitging van een stijging van tussen de 75 en 95 procent.