De verkoop van koffie, huisdierenvoer en producten om te koken en bakken groeide bij 's werelds grootste voedingsmiddelenconcern Nestlé met dubbele cijfers. Dat meldde het bedrijf woensdag bij de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal.

Gekeken naar de verschillende productcategorieën leverde Purina PetCare de grootste bijdrage aan de groei. Merken die daaronder vallen zijn onder meer Purina ONE en de kattenbrokjes van Felix.

Ook zuivelproducten deden het goed. Volgens Nestlé heeft dat te maken met de toegenomen vraag naar producten om thuis te bakken. Verder waren onder meer koffie - Nestlé heeft zowel Nespresso, Nescafé als Starbucks - kant-en-klaarmaaltijden en de producten van Maggi in trek.

Het door de coronacrisis veranderde koopgedrag heeft voor Nestlé niet alleen maar positieve effecten. De vraag naar flessen water, producten voor consumptie buiten de deur en voor de zakelijke markt namen af. Over de hele linie daalde de omzet dan ook, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.