HelloFresh is in het tweede kwartaal dankzij de coronacrisis flink gegroeid. De omzet is vergeleken met een jaar eerder met 122 procent gestegen tot 972,1 miljoen euro. Het aantal bestellingen is meer dan verdubbeld tot 18,1 miljoen, meldt het Duitse bedrijf dinsdag in zijn kwartaalcijfers.

In totaal heeft HelloFresh nu 4,18 miljoen klanten, waar dat er in het tweede kwartaal van 2019 nog 2,41 miljoen waren. Het bedrijf is actief in meerdere Europese landen en in de Verenigde Staten, Canada en Nieuw-Zeeland.

"De groei van de afgelopen maanden is uitzonderlijk, omdat zowel nieuwe als bestaande klanten voor HelloFresh hebben gekozen als oplossing voor thuis koken", zegt medeoprichter en CEO van HelloFresh Dominik Richter. Hij wijt de groei aan de coronacrisis. "We zien dat klanten nieuwe gewoontes hebben aangenomen en meer HelloFresh-maaltijden bestellen in hun weekmenu doordat ze meer tijd thuis doorbrengen."

HelloFresh stelt ook de verwachting voor de omzet over de rest van het jaar bij. Eerder verwachtte het bedrijf zo'n omzetgroei van 55 tot 70 procent, nu denkt HelloFresh dat de omzet over het hele jaar met 75 tot 95 procent groeit.