Audi heeft de Sportback-uitvoering van de volledig elektrische e-tron uitgebracht. De e-tron Sportback komt dankzij een betere stroomlijn verder op een volle accu dan het bestaande model.

De nieuwe Audi e-tron Sportback is een zogeheten SUV Coupé, een trend die een aantal jaar geleden werd ingezet door BMW met de X6. De e-tron Sportback is in grote lijnen dezelfde auto als de e-tron maar heeft door een aflopende daklijn - vooral vanaf de zijkant gezien - een afwijkend uiterlijk.

Volgens Audi komt de e-tron Sportback maximaal 448 kilometer ver op een acculading. Dat is een winst van 37 kilometer ten opzichte van de reguliere uitvoering. Het merk zegt dat dit voor een deel toe te schrijven is aan de carrosserievorm.

De e-tron Sportback is in grote lijnen dezelfde auto als de e-tron maar heeft door een aflopende daklijn - vooral vanaf de zijkant gezien - een afwijkend uiterlijk. (Foto: Audi)

Vermogen kan flink omhoog in boost-mode

In de bodem van de e-tron Sportback 55 zit het gebruikelijke accupakket van 95 kWh, waarvan 86,5 kWh bruikbaar is. Standaard heeft de bestuurder de beschikking over 265 kW aan vermogen, waarmee de auto in 6,6 seconden naar 100 kilometer per uur snelt. In de zogeheten boost-mode stijgt het vermogen naar 300 kW en duurt het sprintje nog maar 5,7 seconden. De topsnelheid is in alle gevallen begrensd op 200 kilometer per uur.

Standaard heeft de bestuurder de beschikking over 265 kW aan vermogen, waarmee de auto in 6,6 seconden naar 100 kilometer per uur snelt. (Foto: Audi)

Kijk voor meer informatie en foto's op AutoWeek.nl