Ahold Delhaize heeft in het derde kwartaal een omzet van 16,7 miljard euro behaald. Dat is 2,9 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De online verkopen zaten met een plus van 29,5 procent flink in de lift.

Online winkel bol.com boekte in de Benelux 34 procent meer omzet dan een kwartaal eerder. Via de webwinkel van Albert Heijn werd ook meer verkocht.

De aanpassing van de fysieke winkels van de supermarktketen ligt op schema. Het bedrijf wil eind dit jaar 120 vestigingen vernieuwd hebben. In die winkels komt een "sterkere focus op vers en technologie".

Ahold Delhaize haalt de meeste inkomsten uit de Verenigde Staten. In dit kwartaal groeide de omzet hier met 2 procent naar omgerekend ruim 10,2 miljard euro. In het tweede kwartaal werd in de VS vanwege stakingen juist vrijwel geen omzetgroei gerealiseerd.

In België verkocht het bedrijf in het derde kwartaal minder dan in dezelfde periode in 2018. Wel werd hier een groter marktaandeel bemachtigd, aldus Ahold. In Centraal- en Oost-Europa werden wel meer verkopen gerealiseerd.