Het aandeel van Pinterest ging onderuit nadat het bedrijf tegenvallende resultaten presenteerde. Nabeurs stond het aandeel 20 procent lager, op 20,05 euro.

Het digitale prikbord boekte een omzet van 0,90 dollar (zo'n 0,81 euro) per gebruiker wereldwijd in het derde kwartaal. Analisten hadden gerekend op een omzet van 0,91 dollar.

Tegelijkertijd verdubbelden de kosten ten opzichte van een jaar geleden. Pinterest gaf 413,4 miljoen dollar uit van begin juli tot en met eind september. Volgens het bedrijf gaan deze investeringen in de komende jaren pas renderen.

Het verlies nam toe van 18,9 miljoen dollar in het derde kwartaal van 2018 naar maar liefst 124,7 miljoen dollar in het laatste derde kwartaal.

Het aantal actieve gebruikers nam met 28 procent toe naar 322 miljoen. Dat is hoger dan waar analisten op rekenden. Die voorspelden 307 miljoen gebruikers aan het einde van september.

Het sociale medium is een soort digitaal prikbord. De gebruikers kunnen er onder meer afbeeldingen, ideeën en recepten van andere bronnen op internet vastpinnen.