Het verlies van Airbnb is in het eerste kwartaal van 2019 meer dan verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, meldt technieuwssite The Information donderdag op basis van nieuwe data.

Het verlies bedraagt nu 306 miljoen dollar (275 miljoen euro). Dit zou vooral komen door grote marketing- en verkoopinvesteringen.

Volgens de nieuwssite is in het eerste kwartaal overigens ook de omzet flink gestegen. Deze valt 31 procent hoger uit dan in dezelfde periode in 2018, en bedraagt 839 miljoen dollar. Deze cijfers komen overeen met de bedragen die The Wall Street Journal in augustus publiceerde, maar die toen niet officieel werden bevestigd.

Airbnb mikt op een beursgang in 2020, maakte het bedrijf in september bekend. De huidige berichten over grote verliezen zouden de beursintroductie volgens critici echter kunnen bemoeilijken. Investeerders lijken volgens hen de laatste tijd minder geïnteresseerd in bedrijven met hoge verliezen.

Zo trok werkruimteverhuurder WeWork onlangs nog de plannen om naar de beurs te gaan in nadat bleek dat er niet genoeg interesse was voor de aandelen. Er worden al langere tijd vraagtekens gezet bij het verdienmodel van de verhuurder.