De Canadese warenhuisketen Hudson's Bay gaat vooralsnog niet mee in de geruchten dat het vertrekt uit Nederland. Wel zegt het bedrijf dat de Nederlandse tak benedenmaats presteert en dat de strategie onder de loep wordt genomen.

Dat zegt een woordvoerder van het warenhuis donderdag in een toelichting op de kwartaalcijfers. Eind augustus meldde vakbond CNV en Het Financieele Dagblad (FD) dat de warenhuisketen alle vestigingen sluit in Nederland, wat zo'n veertienhonderd banen zou gaan kosten.

Hudson's Bay houdt nog vast aan een eerder bericht van medio juni. Toen maakte het bedrijf bekend dat de Nederlandse tak slecht presteert en dat er mogelijk vestigingen moeten sluiten. Meer dan dat kan het bedrijf nu nog niet bekendmaken, laat het weten: "We hebben daar nog geen updates over."

De grootste kostenpost voor de Nederlandse tak zit 'm in de huur. Het bedrijf heeft tienjarige huurovereenkomsten, en moet jaarlijks in totaal zo'n 75 miljoen euro aan huur betalen.

Donderdag publiceerde Hudson's Bay zijn tweedekwartaalcijfers. In het tweede kwartaal boekte het bedrijf zo'n 69 miljoen Canadese dollar (47 miljoen euro) verlies in Europa. Financiële details over de Nederlandse tak splitst het bedrijf niet uit.