Ga naar de inhoud Logo NU.nl
  • Voorpagina
  • Net binnen
  • Populair
  • Algemeen
  • Economie
  • Sport
  • Media en Cultuur
  • Achterklap
  • Shop
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Uit andere media
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Dagelijks leven
    • Het Woord
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Spellen
    • Over NU.nl
    • NUfolder
    • NUshop
    • Tickets
Zaterdag 23 september 2023 | Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Weer, grijs en motregen 16° TV GidsLive voetbalwedstrijden 11 liveVerkeersinformatie 50 kmBeursinformatie 730.09
NS

NS start proef met reclame in de trein

Door NU.nl

05 aug 2019 om 11:25 Update: 4 jaar geleden
Reacties op dit nieuwsbericht237 reacties
Delen via WhatsAppDelen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailDelen via E-mailE-mail
De NS gaat vanaf september een proef starten met reclame in de trein. In 140 van de 400 intercity-treinen zullen op de schermen voor reisinformatie soms reclames te zien zijn, bevestigt een woordvoerder na berichtgeving van de Volkskrant.

De voorlichter benadrukt dat de reclames niet ten koste gaan van de reisinformatie. Per week wordt in de treinen één advertentie gedraaid die maximaal één keer per vijf minuten wordt getoond.

Nu al laat de NS aanbiedingen en zogeheten 'inspiraties' van de NS zelf zien in de trein. "We gaan kijken of we in dat deel reclames kunnen laten zien. Het zal nadrukkelijk niet ten koste gaan van de zendtijd voor reisinformatie."

De NS start de proef om ervaring op te doen en te kijken wat reizigers ervan vinden. De woordvoerder legt uit dat bij andere ov-bedrijven nu al regelmatig reclame wordt getoond in bijvoorbeeld de bus, metro of tram.

Het totale bereik van de treinen die meedoen aan de proef is vijf miljoen mensen. Hoeveel de reclame moet gaan opbrengen is niet duidelijk. Aan het eind van het jaar wordt de proef geëvalueerd.

Beeld: Pro Shots
Reacties op dit nieuwsbericht237 reacties
Delen via WhatsAppDelen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailDelen via E-mailE-mail

Lees meer over:

NSEconomie

NUjij: Uitgelichte reacties

EdmondVO_Katusz
05 aug 2019 om 14:24
Ik houd me in, als ik mijn alterego op GeenStijl zou loslaten dan zouden er enige onparlementaire krachtermen op het scherm gebrand worden. Beste NS, Ik mag graag met de trein reizen. Een van mijn fraaiste reizen was in een driepersoons privécoupé naar Italië. Gedenkwaardige privacy voor ons twee; zat wel aardig prijskaartje aan maar zoiets moet eens een keer. Maar dit? Dit gaat te ver. het irriteert mij buitengewoon. 's Avonds voor het 20:00 journaal hebben we het geluid uit staan, want de rotzooi die langs komt is om te huilen. Dat gezeur van triva-etc, mekaar de tent uitvechtende brillenboeren. Allen die laatse van de Praxis vind ik wel leuk, maar daar kocht ik al spullen. Kortom doe het niet. Doe het niet. Doe het niet! Kortom ... Nu weet u het wel. Wat ik wel wil? Verbeter uw webstek, maak hem net zo goed als die van de Deutsche Bahn, want de software van Hafas is dezelfde alleen de schil verschilt. De DB wint het nog steeds op vele punten! Duidelijk NS? Edmond V.O. Katusz
Respect: 👍 12Reacties: 💬 4
Reageer
truebase_
05 aug 2019 om 13:37
De NS start de proef om te kijken wat reizigers er van vinden. Met andere woorden:"We beginnen onder het mom van een proef en we doen het 1 X in de 5 minuten om volgend jaar gewoon elke 20 seconden een andere reclame te tonen en dat de hele reis lang" Afgaand op de reacties hier is het ook wel begrijpelijk dat je zoiets voorzichtig moet brengen. Maar laten we eerlijk wezen, ons leven is doordrenkt met reclame. Waar je ook kijkt, er is overal reclame. Als ik nu uit het raam van mijn kantoor kijk zie ik overal reclame. Dat beetje van de NS kan er ook wel bij hoor. Je hoeft het niet te kijken. Dan kijk je lekker naar buiten waar je waarschijnlijk net zoveel reclames voorbij ziet zoeven, maar ze al niet meer ziet omdat je het inmiddels gewend bent. Groot gelijk NS!
Respect: 👍 6Reacties: 💬 1
Reageer
Bekijk meer reactiesBekijk alle reacties


Aanbevolen artikelen


NUjij-reacties

Reacties op dit nieuwsbericht237 reacties

Net binnen

  • 17:30
    VideoMoordverdachte schiet in de lach als hij na 32 jaar wordt opgepakt
  • 17:30
    De Ligt scoort voor winnend Bayern, Simons geeft weer assist voor Leipzig
  • 17:13
    CDA-leider Bontenbal haalt hard uit naar VVD vanwege val kabinet
  • 17:11
    Bredewold pakt verrassend als vijfde Nederlandse op rij goud bij EK wielrennen

Meer Economie

  • Britse premier wil verkoop sigaretten aan jongeren in toekomst verbieden
    Britse premier wil verkoop sigaretten aan jongeren in toekomst verbieden
  • Uitgebrand vrachtschip Fremantle Highway is aangekomen in Rotterdam
    Uitgebrand vrachtschip Fremantle Highway is aangekomen in Rotterdam
  • We willen af van fossiele subsidies, maar hoe snel kan dat?
    We willen af van fossiele subsidies, maar hoe snel kan dat?
  • Amerikaanse president Biden dinsdag naar stakend personeel autofabrieken
    Amerikaanse president Biden dinsdag naar stakend personeel autofabrieken
  • KLM-piloten gaan staken en houden vliegtuigen een uur lang aan de grond
    KLM-piloten gaan staken en houden vliegtuigen een uur lang aan de grond
Meer Economie

Meest gelezen

  • 1
    Spaanse familie tapt 40 miljoen kuub water uit park en krijgt enorme boete
  • 2
    Horner was bang dat Verstappen zou crashen: 'Heb iets heel speciaals gezien'
  • 3
    Drie gewonden door grote aardverschuiving op snelweg bij Zweedse Göteborg
  • 4
    Verstappen stelt orde op zaken met pole in Japan, Piastri tweede op Suzuka
  • 5
    Publiek kan maandag in Westerkerk Amsterdam afscheid nemen van Erwin Olaf


Nieuwsvideo's

  • Moordverdachte moet lachen als hij na 32 jaar wordt opgepakt
    Moordverdachte moet lachen als hij na 32 jaar wordt opgepakt
  • Man beklimt zonder touw illegaal wolkenkrabber in Londen
    Man beklimt zonder touw illegaal wolkenkrabber in Londen
  • Omstander filmt hoe raket inslaat op hoofdkwartier Russische vloot
    Omstander filmt hoe raket inslaat op hoofdkwartier Russische vloot
  • Ronaldo scoort tegen Al Ahli, maar ziet bal niet in doel belanden
    Ronaldo scoort tegen Al Ahli, maar ziet bal niet in doel belanden

  • Voorpagina
  • Economie
  • Sport
  • Media en cultuur
  • Overig
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Uit andere media
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Dagelijks leven
    • Het Woord
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Contact met de redactie
    • Colofon
    • Nieuwsbrieven
    • Over NU.nl
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy en cookiebeleid
    • Klachten / Feedback
    • Toegankelijkheid
    • Adverteren
    • Apps
    • Werken bij NU.nl
    • Verzekeringvergelijker
    • Privacy instellingen
  • Contact met de redactie
  • Colofon
  • Nieuwsbrieven
  • Over NU.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy en cookiebeleid
  • Klachten / Feedback
  • Toegankelijkheid
  • Adverteren
  • Apps
  • Werken bij NU.nl
  • Verzekeringvergelijker
  • Privacy instellingen

Volg ons op:

©2023 DPG Media B.V. – alle rechten voorbehouden