Rabobank steekt geld in Talpa

UTRECHT - Rabobank neemt via zijn participatiemaatschappij een belang van 20 procent in Talpa Media van John de Mol. De bank liet vrijdag weten veel vertrouwen in de strategie van de onderneming te hebben en verwacht van het mediaconcern een goed financieel rendement.

Ook wil Rabo op deze manier nauwer betrokken zijn bij de ontwikkelingen die zich op dit moment afspelen in de manier waarop de consument informatie en entertainment tot zich neemt. "De kennis die de Rabobank hiermee opdoet, kan hij gebruiken om de relatie met zijn klanten te verstevigen", aldus de bank. Over de omvang van het bedrag doet de Rabobank geen mededelingen.

De bank heeft eerder geld gestoken in mediabedrijven. Zo had Rabo aandelen in Wanadoo, Casema en Orange. Die belangen zijn inmiddels verkocht. De deelname in Talpa Media ziet de bank puur als een financiële participatie. Hij zegt een strikte scheiding te handhaven tussen de media-inkoop en de financiële dienstverlening aan mediabedrijven.

Talpa zegt blij te zijn met de samenwerking. "De financiële impuls is van belang voor de uitrol van Talpa's strategie. Daarnaast past de deelname door de grootste consumentenbank van Nederland goed bij de doelgroep die de onderneming bedient", aldus een woordvoerder van Talpa. "We zijn een mediabedrijf in wording en voor die groei is geld nodig. Het is altijd goed om risico's te spreiden." Rabobank is het eerste concern dat participeert in de onderneming van miljardair John de Mol.

Regeerakkoord

Regeerakkoord
Wat betekent het regeerakkoord voor jouw portemonnee? 

Koophuis

Koophuis
Hoe ziet de woningmarkt er in de nabije toekomst uit?

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

NUwerk

Tip de redactie