Het Duitse maaltijdbestelbedrijf Delivery Hero zag de omzet in 2018 met 77 procent stijgen tot 792 miljoen euro. Dit kwam onder meer door een toename van het aantal bestellingen en de uitbreiding van bezorglocaties, meldt het bedrijf woensdag.

De omzet overtrof de verwachtingen van het bedrijf, dat eerder een bedrag van zo'n 780 tot 785 miljoen euro voorspelde voor 2018. Gedurende het jaar stelde Delivery Hero de verwachting al twee keer naar boven bij.

Het bedrijf verwacht in 2019 de omzet nog verder op te schroeven, naar tussen de 1,08 en 1,15 miljard euro.

Afgelopen december verkocht Delivery Hero de Duitse bezorgtak voor 930 miljoen euro aan Nederlandse concurrent Takeaway.com. CEO Niklas Östberg stelt dat het hoofdkantoor van het bedrijf wel in Duitsland blijft en dat er geen nieuwe overnames gepland staan.

Delivery Hero is in veertig landen actief en maakt nog geen winst. Voor 2019 wordt een operationeel verlies van tussen de 270 en 320 miljoen euro verwacht.