Takeaway.com, het moederbedrijf van bestelsite Thuisbezorgd, heeft in 2018 een omzet gedraaid van 240 miljoen euro, een stijging van 44 procent ten opzichte van een jaar eerder.

De marketingkosten stegen met 10 procent naar 127,8 miljoen euro. Het aantal orders steeg met 38 procent naar bijna 94 miljoen bestellingen.

Takeaway.com meldt dat het bedrijfsresultaat in de tweede helft van 2018 vergelijkbaar is met dat van de eerste helft van vorig jaar, maar het bedrijf noemt geen specifieke cijfers. Het concern komt met meer cijfers op 13 februari.

Takeway.com maakte ook bekend 680 miljoen euro te hebben opgehaald met de uitgifte van nieuwe aandelen en obligaties om de overname van de Duitse activiteiten van Delivery Hero te financieren.

Eind vorig jaar maakte Takeaway.com bekend voor 930 miljoen euro de Duitse maaltijdbestelsites Lieferheld en pizza.de en maaltijdbezorgdienst foodora over te nemen. De overgenomen diensten zijn goed voor 23 miljoen bestellingen en een omzet van 76 miljoen euro in de eerste negen maanden van 2018.