Maaltijdbezorger HelloFresh zag de omzet in het derde kwartaal met 39,5 procent stijgen naar 302,2 miljoen euro. Het verlies groeide wel van 17,4 miljoen euro in het derde kwartaal van 2017 naar 26 miljoen euro een jaar later.

In totaal bezorgde HelloFresh van begin juli tot eind september 46,4 miljoen maaltijden aan 1,84 miljoen klanten, meldt het concern dinsdag.

Het Duitse concern verzet de datum waarop het bedrijf denkt quitte te draaien met een speciale aangepaste brutowinst, die HelloFresh gebruikt. 

In eerste instantie dacht HelloFresh al eind dit jaar een positieve brutowinst te noteren, maar nu wordt dit naar verwachting 2019. Beleggers werden verrast door deze stap en het aandeel stond tegen 10.00 uur licht lager. 

In de Verenigde Staten, de grootste markt voor HelloFresh, groeit de omzet met 29,7 procent naar 170,1 miljoen euro. In de andere markten, waaronder bijvoorbeeld Nederland, stijgt de omzet met 54,5 procent naar 132,3 miljoen euro.

Medeoprichter en topman Dominik Richter zegt in een persbericht tevreden te zijn, omdat het derde kwartaal meestal erg rustig is. Voor de rest van het jaar verwacht HelloFresh dat de omzet 32 tot 37 procent hoger uitvalt.