De groei van voedingsmiddelenbedrijf Wessanen is in het derde kwartaal teruggelopen. De omzet daalde met 2 procent naar 144,2 miljoen euro, maakt het bedrijf achter onder meer de merken Zonnatura en Clipper vrijdag bekend in een kwartaalbericht.

Wessanen zette naar eigen zeggen nog wel een "sterk" brutobedrijfsresultaat (ebitda) in de boeken van 14,4 miljoen euro, tegenover 12,2 miljoen euro in het derde kwartaal van vorig jaar.

De tegenvallende prestaties zijn zuur, omdat Wessanen juist maatregelen probeerde te nemen om de omzetgroei bij de eigen merken aan te jagen. Het bedrijf moest zijn verwachtingen aan het einde van het tweede kwartaal al wat bijstellen en doet dat nu opnieuw.

De onderneming houdt het nu op een "lage tot gematigde groei" voor zijn eigen merken. Eerder ging het bedrijf nog uit van een "gematigde" groei.

Het aandeel van Wessanen is in de afgelopen drie maanden ruim gehalveerd in waarde. Halverwege juli was een aandeel in het voedingsmiddelenbedrijf nog 17,84 euro waard. Vrijdag daalde het aandeel met een kleine 4 procent.