Sportschool Basic-Fit heeft in de eerste helft van het jaar meer omzet en winst behaald. De keten opende 44 nieuwe vestigingen en het aantal abonnees steeg in het eerste half jaar met 148.000 tot 1,67 miljoen.

Basic-Fit wil in heel 2018 in totaal honderd nieuwe vestigingen openen. De van oorsprong Nederlandse keten breidde afgelopen periode vooral uit in Frankrijk, waar het bedrijf veertig nieuwe sportscholen opende.

In Nederland kwamen er twee vestigingen bij. In totaal telt de keten nu 565 sportclubs, verspreid over de Benelux, Frankrijk en Spanje.

Het aantal abonnees steeg in het eerste half jaar met 148.000 tot 1,67 miljoen. De opbrengsten per abonnee daalden wel, tot een maandelijks gemiddelde van 19,26 euro. Volgens Basic-Fit komt dit voornamelijk door hogere btw-tarieven in Frankrijk.

In het afgelopen half jaar stegen de opbrengsten met 22 procent tot 189,6 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat (ebitda) steeg met 30 procent tot 56,3 miljoen euro. Onder de streep haalde het bedrijf een winst van 6,1 miljoen euro, bijna een verdriedubbeling ten opzichte van een jaar eerder.

Omdat Basic-Fit op dit moment vooral op uitbreiding gericht is, keert het bedrijf dit jaar geen dividend uit aan aandeelhouders. Over een jaar beslist de onderneming over een eventuele winstuitkering aan investeerders.