AMSTERDAM - Maar liefst vier reclamecampagnes in Nederland zijn dinsdag beloond met de Gouden Effie , ofwel gewaardeerd om de meest effectieve reclame. Het viel de jury op dat de kwaliteit van de ingezonden cases dit jaar "van zeer hoog niveau was". Naast de gouden werden er drie campagnes met een Zilveren Effie beloond en drie met een Bronzen Effie.

Gouden Effies gingen naar de campagne 'Happen naar Peijnenburg' van Koninklijke Peijnenburg B.V., gemaakt door Leukwerkt Worldwide en De Graaff Brand Management B.V.; 'Interpolis. Glashelder' van Interpolis en gemaakt door FHV BBDO, Proximity en Xsaga; de Hi Campagne 2004 van Hi KPN Mobile en gemaakt door FHV BBDO, Proximity en Backbone, alsmede naar 'van achterstand naar voorsprong' van de Rabobank, gemaakt door Rabobank Nederland en Ubachs Wisburn.

De zilveren Effies kreeg de reclamecampagne van de Beertender, 'Altijd het lekkerste biertje thuis', Andrélon Zomerblond, 'Het Effect van de Zomer' en Postbank Hypotheken. Tenslotte kregen de campagnemakers van de Sportlifereclame, de Nieuwe Bijbelvertaling en valgevaar in de bouw een bronzen Effie uitgereikt.