AMSTERDAM - Heineken heeft zijn contract met de UEFA voor de sponsoring van de Champions League met drie jaar verlengd. Het concern vervangt zijn biermerk Amstel als blikvanger bij de Europese voetbalcompetitie door het merk Heineken. Dat heeft het drankenconcern woensdag bekendgemaakt.

Financiële details worden niet prijsgegeven, hebben partijen met elkaar afgesproken. Heineken wil wel kwijt dat het een deel van de 100 miljoen euro inzet die het concern extra investeert in marketing en productontwikkeling. Het concern kondigde die extra inspanning in februari aan.

Globale karakter

Heineken vindt zijn internationale pilsmerk nummer 1 beter passen bij het globale karakter van de Champions League. De competitie trekt per seizoen wereldwijd meer dan 4 miljard televisiekijkers, aldus het concern.

Vooral in Azië-Pacific en Latijns-Amerika is het sportevenement steeds populairder geworden. In die regio's heeft het merk Heineken, dat met ingang van het volgende seizoen wordt ingezet, een sterkere positie dan Amstel.

Heineken is sinds 1994 sponsor van de Champions League.