HelloFresh kreeg er in de eerste drie maanden van dit jaar wederom veel klanten bij. De bezorger van maaltijdboxen verwerkte in die periode ook meer bestellingen.

In totaal had HelloFresh het afgelopen kwartaal bijna 1,9 miljoen klanten, ruim 61 procent meer dan een jaar eerder, maakt het bedrijf maandag bekend in zijn kwartaalbericht.

Deze klanten waren samen goed voor 6,6 miljoen bestellingen. Dat leverde de onderneming 295,6 miljoen euro op. Daarmee steeg de omzet met 44 procent. Het operationeel verlies liep met bijna 15 procent terug tot circa 28 miljoen euro.

Per klant verdiende HelloFresh in het eerste kwartaal wel wat minder. Zo liep het aantal bestellingen per klant iets terug.

Prijs

De prijs per bestelde maaltijdbox liepen nog harder terug, tot een gemiddelde van 44,70 euro. Dat was een jaar geleden nog bijna 49 euro. Concrete cijfers over Nederland zijn niet verstrekt.

Het aan de beurs van Frankfurt genoteerde bedrijf stelt zijn groeiverwachting naar boven bij. HelloFresh gaat uit van een omzetstijging van 30 procent tot 35 procent zonder wisselkoerseffecten.

Daarbij worden de opbrengsten van de onlangs overgenomen branchegenoot Green Chef nog niet meegerekend.