
Coca-Cola boekt meer omzet met verkoop suikervrije producten
Frisdrankproducent Coca-Cola heeft in het eerste kwartaal van 2018 door meer producten tegen iets hogere prijzen te verkopen de omzet op eigen kracht met 5 procent verhoogd.
Vooral suikervrije producten waren in de eerste drie maanden van dit jaar populair. De totale omzet daalde echter met 16 procent naar 7,6 miljard dollar. Dit hangt samen met het afstoten van de bottelactiviteiten.
Volgens Coca-Cola was in alle regio's sprake van een gestegen verkoop bij alle productgroepen. Het concern is ook fabrikant van merken als Sprite en Minute Maid.
Het bedrijf zet meer in op suikervrije dranken, zoals Coke Zero en Diet Coke, om in te spelen op de trend van gezondere levensmiddelen. Coca-Cola verwacht dat de autonome omzet dit jaar met ongeveer 4 procent zal groeien.
Het Amerikaanse concern zette een nettowinst in de boeken van bijna 1,4 miljard dollar, tegen krap 1,2 miljard dollar in de eerste drie maanden van 2017.