DEN HAAG - Aegon zegt kopers van het beleggingsproduct Koersplan financieel tegemoet te willen komen. De afgelopen tijd hebben zich honderden boze klanten gemeld, die zich beklaagden over de tegenvallende resultaten van Koersplan. Zij voelen zich door de verzekeraar misleid. In totaal gaat het om tegen de half miljoen kopers van het product.

Een woordvoerder van Aegon verklaarde woensdag dat er dinsdag overleg wordt gepleegd met de ombudsman voor de verzekeringssector J. Wabeke. Over de vorm waarin de tegemoetkoming aan de klanten zal plaatshebben, zei hij dat "het nog alle kanten op kan gaan".

Aegon wijt de lage opbrengsten van Koersplan aan het slechte beursklimaat van de laatste jaren. De verzekeraar geeft toe dat de verkoop van het product in het verleden niet altijd vlekkeloos is verlopen. Als voorbeeld dient de verkoop van een 40-jarig contract aan een 40-jarige. Een dergelijke overeenkomst betekent een lange looptijd, behelst een hoog overlijdensrisico en dus een hoge premie voor de vastgekoppelde levensverzekering.