Producten van de Twentse saladeproducent Johma zijn momenteel niet verkrijgbaar bij de Albert Heijn. De partijen zijn in conflict over "commerciële afspraken" voor het aankomende jaar.

Dat laten beide bedrijven weten nadat diverse consumenten op social media klaagden over lege schappen. Ook op de website van Albert Heijn staat vermeld dat de meeste Johma-salades niet beschikbaar zijn.

"We doen er alles aan om dit samen met Albert Heijn op te lossen", meldt Johma op Twitter. "We vertrouwen erop dat dit binnen niet al te lange tijd zal lukken." In andere supermarkten zijn de Johma-producten nog wel verkrijgbaar.

Ook Albert Heijn laat via het sociale medium weten "in gesprek te blijven om tot een oplossing te komen". Tot die tijd zal de supermarkt haar klanten naar eigen zeggen "proberen zo goed mogelijk van dienst te zijn met alternatieve producten".

Het is niet de eerste keer dat schappen van Albert Heijn leeg blijven om een commercieel conflict. In augustus 2017 lukte het niet om afspraken te maken met kaasmaker Bel Group. Daarom werden de kazen van het Franse bedrijf, waaronder Leerdammer, Boursin en Port Salut, tijdelijk niet meer geleverd bij het supermarktbedrijf.