AMSTERDAM - Het zakenblad Quote wordt niet vervolgd voor laster en smaad jegens Nina Brink. Het blad schreef in het februari-nummer dat de oprichtster van World Online in 1998 haar toenmalige president-commissaris tot aftreden heeft gedwongen na een vooropgezet seksschandaal.

"We hebben naar aanleiding van de aangifte feitenonderzoek gedaan en achten verder onderzoek niet opportuun", zei persofficier R. Meulenbroek dinsdag. Volgens Quote hadden Brink en haar president-commissaris Michael Schulhof een seksuele relatie.

Toen die op de klippen liep, zou Brink opdracht hebben gegeven Schulhofs bordeelbezoek met een verborgen camera vast te leggen. Quote schreef in het artikel dat het duo er een sm-relatie op nahield.