Webwinkel bol.com heeft op zijn eerste Singles Day naar eigen zeggen zijn drukste zaterdag van dit jaar beleefd.

Dat zegt een woordvoerder van bol.com tegen NU.nl. Naar eigen zeggen overtrof de omzet de eigen verwachtingen, al zegt de woordvoerder geen exacte cijfers te kunnen delen.

Binnen 24 uur werden er tienduizenden producten verkocht. Hierbij ging het vooral om "verwencadeautjes voor jezelf". Het meest verkochte product was parfum, gevolgd door andere producten voor persoonlijke verzorging, zoals make-up.

Tijdens de in Azië populaire Singles Day wordt het vrijgezellenbestaan gevierd, waarbij mensen zichzelf op een cadeau trakteren. De feestdag staat bekend om grote kortingen bij webwinkels.

Sinds een aantal jaar wordt er meer omzet gedraaid tijdens Singles Day dan op 'Black Friday' en 'Cyber Monday', de twee belangrijkste dagen van de Amerikaanse decemberverkopen, bij elkaar. In Azië stond de omzet na 24 uur op 25 miljard dollar (21,43 miljard euro), weet The Guardian.

Bij bol.com blijkt Black Friday vooralsnog populairder dan Singles Day, aldus de woordvoerder. "Dat hadden we ook verwacht, aangezien Singles Day dit jaar voor het eerst grootst wordt gecommuniceerd." Wel verwacht het bedrijf dat Singles Day nog groter kan worden in Nederland.