Het Nederlandse kinderwagenmerk Bugaboo zoekt een nieuwe eigenaar. Een verkoop is volgens de huidige twee aandeelhouders het beste voor alle betrokkenen. Eerder dit jaar hadden zij nog een hoogoplopende ruzie over de koers van het bedrijf.

Het bedrijf is ''een proces gestart om een nieuwe eigenaar te vinden'', zo is maandag bekendgemaakt. Een verkoop zou een volgende fase in de groeistrategie moeten ondersteunen. 

In juni meldde Het Financieele Dagblad (FD) al op basis van niet nader genoemde bronnen dat Bugaboo in de etalage stond. De verkoop zou ongeveer 200 miljoen euro moeten gaan opleveren.

Bugaboo is vooral bekend van zijn kinderwagens, maar maakt sinds vorig jaar ook luxe rolkoffers. De omzet bedroeg vorig jaar ruim 160 miljoen euro.

Geïnvesteerd

Het bedrijf heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd en daarmee naar eigen zeggen de basis gelegd voor een nieuwe fase van versnelde groei.

Bij de keuze voor een nieuwe eigenaar wordt gekeken bij welke partij de groeistrategie, identiteit en cultuur van de onderneming in de beste handen zijn.

Belangen

Bugaboo zegt daarbij rekening te houden met de belangen van alle betrokkenen. Bij het bedrijf werken ruim dertienhonderd mensen in meer dan vijftig landen over de hele wereld.

Bugaboo heeft Rabobank in de arm genomen om het verkoopproces te leiden. Een select aantal partijen is uitgenodigd daar aan mee te doen.

De onderneming denkt in het vierde kwartaal een nadere update te kunnen geven.