AMSTERDAM - Het lukt telecombedrijf Versatel maar niet om winst te maken. Vorig jaar boekte het bedrijf een nettoverlies van 24 miljoen euro, tegen 33 miljoen verlies een jaar eerder. De omzet van de onderneming kwam uit op 601 miljoen euro, een stijging met 30 procent ten opzichte van 2003.

Versatel heeft de afgelopen jaren slechts één keer een nettowinst in de boeken kunnen schrijven en dat was in het eerste kwartaal van 2003 door een buitengewone bate. Het verlies over 2004 is vooral te wijten aan een stijging van afschrijvingskosten voor versnelde investeringen, rentelasten van een obligatielening en het integreren van BerliKomm.

Verder investeert het bedrijf veel in marketing. ,,Wij blijven geloven dat onze investeringen in marketing bepalend zijn voor het succes op de lange termijn op de particuliere markt'', aldus financieel directeur M. Lazar woensdag in een toelichting op het jaarresultaat.

De omzetstijging met 30 procent is te danken aan groei op alle markten waar het bedrijf actief is. Vooral het aansluiten van nieuwe bedrijven, de toegenomen verkoop aan bestaande klanten, particuliere breedbandaansluitingen en de overname van BerliKomm droegen flink bij.