Kortingsactie Albert Heijn drukt omzet Royal Delft

Royal Delft heeft in de eerste helft van het jaar een lagere omzet behaald dan een jaar eerder. 

De producent van aardewerk, glazen, bestek en kookgerei kampte bij zijn pannenmerk BK Cookware met de effecten van een kortingsactie van Albert Heijn, die flinke druk zette op de markt.

Klanten van Albert Heijn konden met korting pannen van concurrent Villeroy & Boch kopen. Topman Henk Schouten sprak al eerder de vrees uit dat alle andere pannenfabrikanten dat zouden gaan merken.

De omzet zakte met bijna 18 procent tot 9,7 miljoen euro. Onder de streep noteerde het oudste beursgenoteerde bedrijf van Nederland een verlies van 111.000 euro, waar vorig jaar in dezelfde periode nog een winst van 115.000 euro werd geboekt.

Royal Delft verwacht aanhoudende druk op het resultaat vanwege moeizame ontwikkelingen op de Chinese markt, waar normaliter veel Delfts Blauw-aardewerk wordt verkocht. Het bedrijf deed geen concrete uitspraken over het resultaat voor 2017.

Lees meer over:
Tip de redactie