Adidas heeft zijn verwachtingen voor het hele boekjaar flink opgeschroefd. De Duitse verkoper van sportartikelen draait goed en profiteert de laatste tijd onder meer van een sterke vraag naar retroschoenen. 

Verder heeft het bedrijf baat bij de groeiende middenklasse in China, waaronder steeds meer mensen zijn met interesse in producten van Adidas.

Voor 2017 wordt nu gerekend op een stijging van de winst uit voortgezette activiteiten van tussen de 26 en 28 procent.

Eerder ging Adidas nog uit van een plus van 13 tot 15 procent. De jaaromzet zit daarbij waarschijnlijk zo'n 17 tot 19 procent in de lift, waar eerder een bandbreedte van 12 tot 14 procent werd voorzien.

Adidas kende een sterk tweede kwartaal. De vergelijkbare omzet ging met ongeveer een vijfde omhoog naar 5 miljard euro, terwijl de operationele winst met 18 procent aandikte tot 505 miljoen euro. Het gaat hier nog wel om voorlopige cijfers. Adidas komt in augustus met zijn volledige halfjaarbericht.