De Franse producent van luxegoederen LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) heeft in de eerste helft van dit jaar duidelijk hogere resultaten behaald. Daarbij wist het bedrijf vooral te profiteren van de populariteit van zijn kleding, tassen, parfums, horloges, juwelen en drank in Azië en een herstel op de Franse thuismarkt.

De omzet ging met 15 procent omhoog tot 19,7 miljard euro, terwijl de winst met bijna een kwart steeg tot ruim 3,6 miljard euro ten opzichte van vorig jaar. LVMH wist bij alle segmenten de verkopen te verhogen.

Het moederbedrijf van onder meer Hennessy-cognac, tassenmerk Louis Vuitton, parfums van Christian Dior en horloges van TAG Heuer zag in Frankrijk de verkoop aantrekken nadat die vorig jaar nog onder druk stond door lagere toeristenaantallen vanwege de terreurdreiging in het land.

Meest waardevol

Het concern waarschuwde wel dat de goede prestaties in de eerste jaarhelft niet meteen betekenen dat heel 2017 zo goed zal uitpakken. LVMH is inmiddels het meest waardevolle bedrijf van Frankrijk.