BIDDINGHUIZEN - Pretpark Walibi World in Biddinghuizen, het vroegere Six Flags, wil groeien. Door zich meer op families te richten in plaats van jongeren, denkt het attractiepark van een miljoen, naar anderhalf tot twee miljoen bezoekers per jaar te gaan. Dat zei directeur M. Schonenberg woensdag.

Walibi World opent de deuren op 25 maart. De gedaanteverwisseling verloopt geheel volgens planning, aldus Schonenberg. Er komen drie nieuwe attracties en het park krijgt meer sfeer en kleur. Met Walibi wil het pretpark de warmte terugbrengen en zich meer dan Six Flags richten op families. Six Flags was met haar snelle achtbanen vooral populair onder jongeren.

De kangoeroe Walibi is samen met zijn vriendjes het boegbeeld van het pretpark. Hij liet zich woensdag 'officieel registreren' als inwoner van de gemeente Dronten, waar Biddinghuizen onder valt.

De kangoeroe kreeg van burgemeester A. de Jonge een verblijfsvergunning en een inburgeringscursus aangeboden.

Het pretpark heeft al meerdere naamswisselingen en metamorfoses ondergaan. Het begon in 1971 als Flevohof, veranderde in 1994 in Walibi Flevo en werd vijf jaar geleden Six Flags gedoopt. Uit marktonderzoek bleek al dat de naam Walibi nog erg bekend is en positieve associaties oproept. Schonenberg: "Walibi is echt van ons."

Momenteel komen er jaarlijks een miljoen bezoekers naar Biddinghuizen. Zeven pretparken in Europa van Six Flags zijn begin vorig jaar overgenomen door StarParks. Die firma is de plezieroorden nu helemaal aan het ombouwen, een operatie van een slordige 65 miljoen euro. In Biddinghuizen wordt vier miljoen geïnvesteerd.