Leningman irritantste reclamespotje 2004

HILVERSUM - Frits Bom heeft in zijn rol van 'leningman' maandagavond de Loden Leeuw gewonnen van het TROS-consumentenprogramma Radar. Dat is de prijs voor het irritantste reclamespotje van het afgelopen jaar, gekozen door de kijkers van het televisieprogramma.

Tussen 13 december en 14 januari konden de kijkers stemmen. Ongeveer 53.000 mensen deden dat en 36 procent van hen koos voor het spotje van Bom, waarin hij leningen aanprees.

Op de tweede plaats eindigde een spotje over schimmelnagels (20 procent), gevolgd door een commercial over ringtones (9 procent).

Tokkies

De stemmers konden ook kiezen voor de Loden Leeuw Persoonlijkheidsprijs 2004. Dat is de prijs voor de irritantste bekende Nederlander(s) in een spotje. Op de eerste plaats eindigden de Tokkies, die reclame maken voor een internetprovider (26 procent). Zij bleven Bom, die 25 procent van de stemmen kreeg, nipt voor.

Op de derde plaats kwam 3FM-dj Giel Beelen die reclame maakte voor zijn eigen radioshow, onder meer door zijn geslachtsdeel te tonen.

Tip de redactie